23 de enero de 2011

Marxa al cor de la serra d'Espadà, d'Aín a Alcudia de Veo

EL PASSAT DIUMENGE, DIA 23 DE GENER, LES DONES CLARA CAMPOAMOR I LA VALL VERDA VAREM FER UNA MARXA AL COR DE LA SERRA ESPADÀ

Encara que la tenim tan pròxima al nostre poble, la Serra Espadà és una desconeguda per a mi. Fem el camí de Sant Jaume, però no coneixem índrets tan interessants com el GR- 36 , recuperat per la SASE ( Amics de la Serra Espadà) ara fa uns anys.

El passat diumenge, un grup de senderistes i amants de les muntanyes, vàrem fer un petit recorregut d'aquest GR-36, el que va des d'Ain a Alcúdia de Veo, trajecte de 5,5 Km d'anada i uns Poguérem travessar per camps d'oliveres centenàries, boscos de pins i barrancs on l'heura abarçava els arbres fins a cobrir-los. altres de tornada al cor mateix de la Serra.

Descobrírem l'encant dels pobles menuts; els molins i els corrals, construccions rurals actuament en desús, i inclús descobrírem la cova del Molinet amb admirables estalactites.

En aquests pobles queden moltes restes de l'època de poblament morisc com les sendes empedrades o les séquies de rec. Per cert, vam caminar per damunt d'una d'aquestes séquies que en altres temps s'utilitzaria per regar les hortes al voltant del poble d'Alcúdia de Veo.

El temps, que amenaçava un fred intens, va anar millorant amb l'eixida d'un sol d'hivern lluminós i càlid. A la vora de la senda vam poder contemplar camps coberts d'una capa blanca de rosada.

Hem decidit tornar a la Serra Espadà per conéixer-la i admirar-la.